B.E.LO.V.E.D

Kuih ApakaH ITU??




Jeng..jeng...kuih apakah ini???
sape th ni kuih pe sila angkat tgn yer..
Myra upload gmbor kuih ni dlm FB
sbb nk th nama kuih ni pe dia...
KUIH ni myra dpt drpd Kenduri kawen semalam..
Smpai opis je kitaorg buke ar goodies bag msg2
tgk2 dlm bag 2 ada lah kuih ni
tp kitaorg xth nama pe kuih ni..
puas dh duk memerah otak ni
last2 kwn myra ckp amik gmbor kuih ni n msk kn dlm FB
so pe lgi ngn pntas myra take a pic n upload dlm FB
keputusannya mmg hbt sbb ramai kwn2 yg komen tau..
Dgn cara 2 myra n kwn2 br lah dpt th nama kuih 2 yg sebenarnya..
kitaorg siap tnya "Pakcik google" lgi tau.
nk th punyer psl kn...
mmg kelakar ar..pdhal kuih ni glemer je kat Terengganu ni
tp lupa plak nama pe kn...

korang nk th x kuih ni nama pe??
meh sni nk bgtau, ni kuih apa erk...

Slemang merupakan sejenis makanan tradisional Terengganu. Ia merupakan gula terurai yang dibebat dalam tepung. Mempunyai rasa yang manis.
Slemang or Sema

best jgk ar kuih ni..tp agak manis..
sapa2 nk try jum dtg Trg ye
xpasti kat negeri lain ada ke x kuih ni..
tp kat Kelate glemer jgk kuih ni..
Pe lagi jum try test ye..
4 Responses
  1. wah mira..akhirnyer masuk blog gak ek..amy suka kuih nie...


  2. myranaqi Says:

    amy kn srh..myra wt msk lalu ar..manis kn kuih ni...


  3. eynda Says:

    Tak pernah dengar nama kuih ni :-)


  4. myranaqi Says:

    myra pun xpenah dgr nama kuih ni..muking kuih ni hnya glemer kat trg n kelate aje...2 akak xpenah dgr kot...tp akak mesti ni kuih best jgk


Terima Kasih sbb sudi komen blog myra ni..
Myra syg korang...tnpa korang yg komen blog ni..
siapalah myra kan..teruskan tgglkn komen2 korang yer..myra amatlah hargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...